BIL |
PIAGAM PELANGGAN |
KAEDAH PENGUKURAN |
1. |
Menjamin layanan yang mesra dan sentiasa bersedia membantu apabila aduan dibuat tentang perkhidmatan kami. |
Menyelesaikan 70% aduan pelanggan yang diterima setiap tahun |
2 |
Memproses aduan/maklumbalas pelanggan |
Menyelesaikan dalam tempoh 2 minggu dari tarikh aduan diterima |
3. |
Menjamin untuk memberi kemudahan dan perkhidmatan asas dalam kawasan Majlis Daerah Pekan.
|
Memastikan 100% projek yang diluluskan dilaksanakan Setiap aduan infrastruktur dan kemudahan awam disiasat dan disediakan laporan dalam tempoh 14 hari bekerja untuk tindakan susulan |
4. |
Memastikan semua aktiviti pembangunan adalah terkawal dan mengikut perancangan yang digariskan. |
Memastikan sekurang-kurangnya 80% dari pelan-pelan pembangunan diluluskan mengikut perancangan dan juga memenuhi keperluan pembangunan |
(MS 1/1)
PINDAAN 1 JAN 2016 : KAEDAH PENGUKURAN PIAGAM PELANGGAN MAJLIS DAERAH PEKAN